Lesprogramma

Benieuwd hoe onze lessen eruit zien? Ons lesprogramma is erop gericht om het maximale uit ieder kind te halen.

Lesopbouw

Voor elk vak werken de leerlingen op hun eigen niveau aan het behalen van de lesdoelen. Zo geven wij de kinderen die weinig uitleg nodig hebben meer uitdaging door middel van extra werk op een hoger niveau. Wanneer na uitleg van de leraar de klas zelfstandig aan het werk gaat, krijgt een klein groepje kinderen extra aandacht en hulp bij het maken van de opdrachten. In de lessen worden kinderen gestimuleerd om zelfstandig te werken en om te gaan met uitgestelde aandacht. Ook leren ze zelf hun werk in te delen.

Op deze pagina kunt u meer te weten komen over onze lesopbouw.

Lesopbouw Beatrix Octant
Toetsing en Rapport Beatrix Octant

Toetsing en rapport

Bij Beatrix leggen we voor onze leerlingen graag de nadruk op ontdekkend leren. Ieder kind moet op zijn eigen tempo uitgedaagd worden en het liefst altijd op een prikkelende of stimulerende manier. Dit heeft gevolgen voor de toetsing en rapportering, aangezien we een prestatiegerichte cultuur met bijbehorende stress het liefst zo veel mogelijk willen voorkomen. Wel vinden wij het zeer belangrijk om van ieder kind de voortgang nauwgezet te volgen, zodat we tijdig kunnen bijsturen. Voor sommige kinderen zal dit extra uitleg betekenen, terwijl andere kinderen juist gebaat zijn bij extra uitdaging.

Op deze pagina leest u meer over onze visie op en onze methode van toetsing en rapportering.

Toetsing en Rapport Beatrix Octant
Meer weten?
In onze schoolgids vindt u meer informatie over deze onderwerpen!

Lestijden

Groep 1 t/m 8

Maandag tot en met vrijdag: 08.30 - 14.00 uur

Het vakantierooster vindt u in ons jaaroverzicht.