Lesaanbod
We wisselen de lessen voor taal en rekenen af met ontdekkend en spelenderwijs leren. Zo zorgen we voor een uitdagend en dynamisch lesaanbod, voor ieder leerjaar.
Kleutergroepen
Met een vast dagritme geven we onze jongste leerlingen structuur, veiligheid en zekerheid. De eerste twee jaar is er volop tijd om spelenderwijs te wennen aan school en kennis te maken met taal, rekenen en schrijven. Als de kinderen vier zijn, starten ze in een van de gemengde kleutergroepen. Hier zitten kinderen van vier en vijf jaar bij elkaar. In zo’n gemengde groep kunnen kinderen zich op hun eigen niveau en in hun eigen tempo ontwikkelen.
Vakken vanaf groep 3
In groep 3 tot en met 8 krijgen alle kinderen een vast vakkenpakket aangeboden, dat u in de tabel hiernaast vindt.
Vak |
|
Lezen |
Groep 3 |
Veilig Leren Lezen, Kim versie |
Groep 4-8 |
Oefenmap technisch lezen, bij Blink passende informatieve en verhalende teksten, (samen)leesboeken |
|
Taal |
Groep 1-2 |
Fonemisch bewustzijn, letter, woord en zin van de week |
Groep 4-8 |
Nieuw Nederlands Junior, voor spelling Staal |
|
Schrijven |
Groep 3-5 |
Pennenstreken verbonden schrift |
|
Rekenen |
Groep 1-2 |
Met sprongen vooruit en Getal en Ruimte Junior |
Groep 3-8 |
Getal en Ruimte junior |
|
Wereldoriëntatie |
|
Levensbeschouwing |
Groep 1-8 |
Kind op maandag |
|
Engels |
|
Expressievakken |
Groep 1-8 |
o.a. Laat Maar Zien. De school maakt gebruik van Kunstmenu, een regionaal aanbod aan kunst- en cultuuractiviteiten |
|
Bewegingsonderwijs |
Groep 1-2 |
Bewegingsonderwijs door de leerkracht |
Groep 3-8 |
Bewegingsonderwijs door een vakleerkracht |
|
Huiswerk |
Groep 6-8 |
Met vaste regelmaat huiswerkopdrachten ter voorbereiding op het middelbaar onderwijs |
|
*In de groepen 1 tot en met 8 worden computer en iPad ingezet bij lezen, taal, rekenen en wereldoriëntatie.
In alle groepen wordt structureel aandacht besteed aan de doorlopende leerlijn mediawijsheid. De leerlingen krijgen te maken met een media aanbod in de breedste zin. We stimuleren dat de kinderen bij mediawijsheid vanuit een kritische houding zich bewust worden van de mogelijkheden van media om vanuit die mogelijkheden vervolgens afgewogen keuzes te kunnen maken.